Carrousel

Noord Nederlands Toneel, Club Guy & Roni en Asko|Schönbergs K[h]AOS

U vraagt, wij draaien…

In Carrousel ontmoeten toneel, dans en muziek elkaar in een spectaculaire arena. Bij binnenkomst stapt het publiek middenin een uitputtende dansmarathon die al 720 uur bezig is. Van de tweehonderd paren zijn nog vijf koppels over die worden opgejut door een manipulatieve presentator. Carrousel is geïnspireerd op het boek ‘They Shoot Horses, Don’t They?’ van Horace McCoy uit 1935 en de latere beroemde verfilming van Sidney Pollack. Het verhaal grijpt terug op de slopende danscompetities die begin twintigste eeuw in Amerika plaatsvonden tijdens de depressiejaren. De ellende van enkelen wordt entertainment voor de massa. Ook nu kijken we graag naar het lijden van anderen in realityshows, films en op YouTube. Waarom eigenlijk? Voelen we onszelf daardoor beter? Regisseur Guy Weizman en toneelschrijver Bernard Dewulf gingen met dit leedvermaak aan de haal en maakten een poëtische, komische en eigenzinnige voorstelling. Met zeven acteurs van het NNT, vier dansers van Club Guy & Roni en zes musici van Asko|Schönbergs K[h]AOS die strijden om de aandacht van het publiek.

Credits
Regie: Guy Weizman | tekst: Bernard Dewulf | choreografie: Roni Haver | muzikale leiding: Fedor Teunisse | muziekcompositie: Mátyás Wettl | damaturgie: Robbert van Heuven | cast: Bram van der Heijden, Fabian Jansen, Veerle van Overloop, Hendrik Aerts, Bien de Moor, Nadia Amin, Mariana Aparicio Torres, Igor Podsiadly, Angela Herenda, Sofiko Nachkebiya, Adam Peterson, Daan Van Koppen (saxofoon), Arno Bakker (sousafoon), Tim Sabel (piano), Martin van Hees (gitaar), Diamanda La Berge Dramm (viool), Maya Fridman (cello) | decor: Ascon de Nijs | Visuals: WERC | kostuums: Slavna Martinovic | licht: Wil Frikken | geluid: Peter Zwart | regieassistentie: Wim de Vries

In de pers:

NRC ★★★★
“Carrousel is ware theaterpoëzie”
“Het mooiste is de oneindige tederheid en kwetsbaarheid die de dansers en toneelspelers tonen.”  >>

Trouw ★★★★
“Carrousel is een bombardement van beeld, woord, muziek en beweging, volslagen ‘in your face’.”  >> 

de Volkskrant ★★★★
“In deze theaterbewerking van de film They Shoot Horses, Don’t They? stuwen dansers en acteurs elkaar tot grote hoogte. Regisseur Guy Weizman geeft een fraai visitekaartje af als nieuwe leider van theaterhuis NNT.” >> 

Dagblad van het Noorden ★★★★
“het is Guy Weizman gelukt. En goed ook. Carrousel, de eerste voorstelling die hij als artistiek voorman van het Noord Nederlands Toneel heeft gemaakt, is een uitgekiende mix geworden van dans, muziek en beeldende kunst, van spektakel en ingetogenheid, van humor en ontroering… Dit is fijn totaaltheater.”  >>

Theaterkrant ★★★★
“indrukwekkende en ontroerende poging het leven te tonen zoals zich dat aan mensen kan voordoen. Hard en meedogenloos.”  >> 

Scènes Magazine ★★★★
“Het is erg fijn om naar zeventien mensen op het toneel te kijken die een theatrale performance verzorgen waarin dans, tekst, beweging en muziek volkomen gelijkwaardig aan elkaar zijn.” >> 

 

Meer pers:

Pijn als spektakel – Scènes (Jos Schuring) >> 
Dansen tot je er (niet) bij neervalt
– Dagblad van het Noorden (Eric Nederkoorn) >>
Weizman wil bij NNT weer theater ‘met lef’ maken – de Volkskrant (Karin Veraart) >>

 

 

Mechanical Ecstasy

22, 23 en 24 maart in Théâtre National de Chaillot in Parijs

Eind jaren tachtig veroorzaakte de opkomst van de dance een ware revolutie in de uitgaansscene. “Een knal was het. En daarna was niets meer hetzelfde.”* Een tijd waarin internet nog niet bestond en alles met een ultieme Do It Yourself mentaliteit werd uitgevonden, met de Amsterdamse RoXY als theatraal middelpunt. Club Guy & Roni creëert samen met Slagwerk Den Haag een nieuw en experimenteel concept waarin feest en voorstelling dwars door elkaar heen lopen: Mechanical Ecstasy, een ode aan de rave party’s van toen. Met muziek van Jan-Bas Bollen en NOISIA’s Thijs de Vlieger, live gespeeld door de mannen van Slagwerk Den Haag. Elf dansers, één actrice en drie musici nemen de leiding, maar werken ook samen met het publiek aan een bijzondere performance, waarin de beats de weg wijzen.

 

*Citaat uit Mary Go Wild, een publicatie over 25 jaar dance in Nederland

 

Trailer Mechanical Ecstasy (door: Lex Vesseur)

 

 

Credits

Concept en choreografie: Guy Weizman en Roni Haver | Muziek compositie: Jan-Bas Bollen en Thijs de Vlieger (NOISIA) | Muzikale leiding: Fedor Teunisse | Tekst en dramaturgie: Veerle van Overloop | Spel en dans: Club Guy & Roni | Live muziek: Slagwerk Den Haag. Geluid: Simon Derks. Licht: Maarten van Rossem.

 

Weekend Break Festival

De maand april staat bij het Groningse Grand Theatre in het teken van dans, en Club Guy & Roni trapt af met de vijfde editie van Club Guy & Roni’s Weekend Break Festival. Op vrijdag 31 maart of zaterdag 1 april 2017 kun je genieten van een verrassend programma vol moderne dans, theater, film, live muziek, multimedia en meer. Tijdens deze editie zie je o.a. de Poetic Disasters Club, Dunja Jocic, Urban House en NNTwee in actie. Uiteraard sluiten we beide avonden af met een afterparty met DJ Neon Wasabi.

Op het programma staan onder andere:
– ‘Teddy’s last Ride’ van de Poetic Disasters Club
– ‘Terra Incognita’ van Dunja Jocic
– ‘Zuhause 2.0’ van WAS EST IS
– Urban House
– Installation Self-Accusation van Satu Leskinen
– NNTWEE
– DJ Neon Wasabi

In de aanloop naar het festival verschijnt een timetable online, met daarin aangegeven welke voorstellingen je hoe laat en waar kunt zien.

Programma highlights

* ‘Teddy’s last Ride’ van de Poetic Disasters Club
‘Teddy’s last ride’ is de eerste voorstelling die Club Guy & Roni’s Poetic Disasters Club volledig zelf maakt én speelt. Ga met ze mee op hun reis door dertig minuten van obscene zelfverkenning, hartverscheurende verhalen, en grimmige ‘basement beats’, terwijl ze zich schuddend en dansend een weg banen door de adolescentie. Regisseur Tatiana Matveeva liet zich in het creatieve proces inspireren door ‘Haunted’ van de Amerikaanse schrijver Chuck Palahniuk. Met muziek gecomponeerd door Adriaan Bon en Andy Smart.

* ‘Terra Incognita’ van Dunja Jocic
Dunja Jocic, als danseres al jarenlang een blikvanger bij Club Guy & Roni, verrast als choreografe met eigenzinnige dansprojecten en films. ‘Terra Incognita’ is een fysiek en interdisciplinair duet gebaseerd op het gelijknamige korte verhaal van Vladimir Nabokov. Hierin proberen ontsnapte vrienden in de tropische hel van Badonia het onbekende land Gurano Hills te bereiken.

* Installation Self-Accusation van Satu Leskinen
Lichtontwerper Satu Leskinen presenteert een sneak peek van de voorstelling Self-Accusation in de vorm van een video-installatie. Self-Accusation wordt de nieuwe voorstelling van de Poetic Disasters Club onder regie van Hendrik Aerts, en gaat op 8 juni 2017 in première in het Amsterdamse Bostheater.

* NNTwee
Een groep jongeren van NNTWEE laat zich vrijwillig opsluiten in de studio van het Grand Theatre. Samen met theatermaker en -docent Sijas de Groot wordt er gewerkt aan een fysiek theaterproject. Op vrijdagavond 31 maart gaan de deuren dicht en 24 uur later, op zaterdag 1 april, wordt de groep vrijgelaten. Wat het wordt, is nog onduidelijk, maar dat het grensverleggend, dynamisch en adembenemend wordt, lijkt onvermijdelijk.

* ‘Zuhause 2.0’ van WAS ES IST
Over thuiskomen en thuis verlaten
Over het kwijtraken van je thuis
Over de reis naar een nieuw thuis
en over de vraag waarom wij altijd moeten zeggen waar wij vandaan komen in plaats van waar wij heen gaan.

Meer programma updates volgen!

On tour

Happiness

Soms lijkt het wel alsof het een plicht is, gelukkig zijn… Maar ook ongeluk kent grote schoonheid. Happiness is een absurde en bitterzoete komedie over een familie die niet echt voldoet aan het perfecte plaatje. Lieve, vreemde, en ook wat excentrieke mensen die hun eigen hobbelige pad kiezen in het leven. Onhandig en onaangepast doen ze dingen die anderen niet snel zullen doen. Hun verlangens passen niet binnen de norm. Liever zoeken ze hun eigen weg. Het levert ze gelukkige maar ook ongelukkige momenten op.

De dansers en musici van Club Guy & Roni en Slagwerk Den Haag staan samen met zes extra spelers tussen de 8 en 71 op het toneel; echte mensen, geen acteurs. De muziek is speciaal voor deze voorstelling geschreven door Frank Wienk (Binkbeats, Slagwerk Den Haag) en Niels Broos (The Kyteman Orchestra). Happiness is een tragikomedie in de traditie van films zoals het gelijknamige ‘Happiness’ van Todd Solondz en ‘The Royal Tenenbaums’ van Wes Anderson. Verhalen over disfunctionele families waarbij je nooit zeker weet of je nu moet lachen of moet huilen…

Trailer (door Lex Vesseur)

De pers over Happiness

de Volkskrant ★★★★
“Gespierd, banaal, uitdagend, getimed.” (Annette Embrechts)

Het Parool ★★★★ 
“Happiness staat als een huis.” (Fritz de Jong)

Theaterkrant ★★★★
“In zijn bekende genre-overschrijdende stijl en in een adembenemend tempo breekt Weizman een lans voor de onaangepasten.” (Luuk Verpaalen)

Dagblad van het Noorden ★★★★
“De manier waarop Weizman en Haver deze mogelijk voor u herkenbare gevoelens en verlangens hebben vormgegeven en verbeeld, is indrukwekkend.” (Joep van Ruiten)

NRC ★★★
Sterke voorstelling van choreografenduo Weizman/Haver over de schoonheid van het onvolmaakte.” (Francine van der Wiel)

Column NRC
“Is dans wél goed, dan slaat het alles. Zoals Happiness van het Groningse Club Guy & Roni.” (Joyce Roodnat)

 

Credits
Regie en choreografie: Guy Weizman en Roni Haver | muziekcompositie: Frank Wienk en Niels Broos | dramaturgie: Veerle van Overloop | muzikale leiding: Fedor Teunisse | dans: Camilo Chapela, Roni Haver, Angela Herenda, Sofiko Nachkebiya, Adam Peterson, Igor Podsiadly | live muziek: Jonathan Bonny, Niels Meliefste/Enric Monfort, Frank Wienk | extra’s: Joanne van den Bos, Albert Delfos, Kevin Duurken, Jonne Glasbeek/Noah Halsema, Carin Halsema, Martijn Veldman | decor: Ascon de Nijs | kostuums: Slavna Martinovic | licht: Wil Frikken | geluid: Simon Derks.

The Jungle is our House

Calais, 2013. Een groep mannen houdt een spandoek omhoog met de tekst: “The Jungle is our house, plz don’t destroy it, if you do so then where is the place to go.” Het was hun protest tegen de ontruiming van een illegaal kamp op een verlaten fabrieksterrein, door de bewoners genaamd ‘The Jungle’. Kort daarop herrijst elders in een duinpan een nieuwe Jungle die halverwege 2015 uitgroeit tot de grootste sloppenwijk in West-Europa.

The Jungle is our House gaat over ‘Lebensraum’. Over eten of gegeten worden, de arrogantie van de macht en de wet van de sterkste. Muzikant Bert Dockx (bekend van de band Flying Horseman), actrice Veerle van Overloop en danser en Zwaan-winnaar Igor Podsiadly staan in een voorstelling gebaseerd op documentair materiaal, gemonteerd tot een collage met een heel eigen stem, muziek en ritme. Een voorstelling tussen hemel en hel op de vierkante meter.

Met ‘The Jungle is our House’ presenteert Club Guy & Roni een multidisciplinaire productie van Veerle van Overloop, gemaakt in het kader van het White Smoke Project. Een project waarin nieuwe makers een productie creëren onder de vleugels van het Groningse gezelschap.

Credits
Regie en spel: Veerle van Overloop | Compositie en live muziek: Bert Dockx (Flying Horseman / Dans Dans / Strand) | Choreografie en dans: Igor Podsiadly | Video en licht: Satu Leskinen | Scenografie: Caroline van de Meent Co-productie: Club Guy & Roni en Arenbergschouwburg Antwerpen

 

KASPAR

Club Guy & Roni’s Poetic Disasters Club

What was it that I said just now?
If I only knew what it is that I said just now!
If I only knew what I said just now!
What is that that I said just now?
What was I actually saying just now?
What was it that was being said just now?
If I only knew what I said just now!
What was that actually that I was saying just now?

Na het succesvolle ‘Offending the Audience’ speelt Club Guy & Roni’s Poetic Disasters Club een volgend stuk van de eigenzinnige Oostenrijkse toneelschrijver Peter Handke. De voorstelling KASPAR is geïnspireerd op het verhaal van Kaspar Hauser. De jongen die naar eigen zeggen vijftien jaar in een donkere cel leefde en in 1828 in de Duitse stad Neurenburg opdook, verwaarloosd en met de ontwikkeling van een vierjarige. Hij kon nauwelijks praten, maar wel zijn naam schrijven, en groeide uit tot een levende legende. Regisseur Hendrik Aerts en choreograaf Angela Herenda laten in dit stuk iedereen Kaspar zijn. Ze zijn bijzonder geïntrigeerd door het idee dat je ‘zonder begrip bent’. In een brutale en in alle opzichten theatrale voorstelling kruipen de dansers, musici en performers in de huid van Kaspar. Om te zijn “zoals iemand anders eens was”. Met indrukwekkende en aangrijpende zang en muziek, en performers die je steeds weer opnieuw laten kijken.

 

Credits
Regie: Hendrik Aerts
Choreografie: Angela Herenda
Dansers: Agnese Fiocchi, Patrick de Haan, Harold Luya, Tatiana Matveeva, Manuel Paolini, Milan Schudel en Sonia Zwolska.
Performers/musici: Judith Döhn, Andy Smart en Élénie Wagner.
Scenografie: Pim Kraan
Make-Up: Sara Meerman
Partners: Academie Minerva, Kunstraad Groningen.

 

Phobia

Angst is een onruststoker. Een emotie die graag een eigen leven leidt. In de internationale danstheaterproductie Phobia wordt angst bij de kladden gegrepen. Het prijswinnende choreografenduo Guy Weizman en Roni Haver zet de mechanismen van angst op scherp in een voorstelling met tien dansers en acteurs van hun eigen Club Guy & Roni en dansgezelschap EnKnapGroup uit Slovenië. Met teksten van internationale denkers, begeleid door live muziek van de mannen van Slagwerk Den Haag. Weizman en Haver weten met hun eigenzinnige aanpak het publiek vaak te verrassen. De dans is explosief, het spel intens, met de nodige humor die soms ongemakkelijk en dan weer uitgelaten is. De innovatieve live muziek vormt een drijvende kracht achter hun werk. In Phobia rijst de vraag wat er gebeurt als je, ondanks je vrees voor het onbekende, toch open blijft staan. Open voor de ander, in een tijd waarin conflicten en xenofobie voortdurend op de loer liggen. Een oproep tot durf, waarbij de angst het nakijken heeft.

Choreografie: Guy Weizman en Roni Haver | Compositie: Hugo Morales en Pepe Garcia | Muzikale leiding: Fedor Teunisse | Tekst / dramaturgie: Martijn de Rijk en Bas Heijne | Dans en spel: Camilo Chapela, Angela Herenda, Dunja Jocic, Veerle van Overloop, Adam Peterson, Luke Thomas Dunne, Ana Štefanec, Tamás Tuza, Ida Hellsten, Bence Mezei, Nik Rajšek | Slagwerk: Pepe Garcia, Niels Meliefste, Enric Monfort | Licht: Wil Frikken | Geluid: Martin J.A. Lambeek | Decor advies: Ascon de Nijs | Kostuums: Slavna Martinovic | Co-productie: Club Guy & Roni i.s.m. EN-KNAP en Slagwerk Den Haag.

 

De pers over Phobia:
“een wervelende explosie van beweging” (NRC Handelsblad – ‘Club Guy & Roni danst de angst’) >>
“Wie zijn die globetrotters met overvloedige stijl voor wie Nederland eindelijk warmloopt?” (de Volkskrant – ‘Wervelwinden, profiel Guy Weizman en Roni Haver’) >>
“krachtige scènes met weergaloze dans” (Dagblad van het Noorden – ‘De dans om het ganzenei’) >>
“ze maken er een extreem kijkspel van” (de Volkskrant – ‘Kiezen tussen een bom of een vuistslag’) >>
“Of het nu een spannend liefdesduet betreft of een virtuoze groepsdans, alles overtuigt. Ook de muziek van Slagwerk Den Haag is ongelooflijk rijk” (Theaterkrant) >>

 

Sneeuwwitje

SNEEUWWITJE – EEN ANTI-SPROOKJE

Geëngageerd entertainment naar de gebroeders Grimm

Co-productie NNT en Club Guy & Roni

Wanneer de onschuldige Sneeuwwitje in onze tijd uit haar coma wakker wordt ziet de wereld er heel anders uit. Het sprookjeswoud heeft plaats gemaakt voor een dichtgetimmerde betonnen wereld, waarin iedereen probeert de mooiste en beste te zijn. Op een secreet van een schoonmoeder en een stel dwangneurotische dwergen na heeft Sneeuwwitje werkelijk alles mee. Ze is stinkend rijk, bloedmooi en heeft een ideaal karakter. Ze kan in overvloed leven. Maar juist die overvloed staat haar in de weg om echt te leven. ‘Wat wil ik?’ vraagt ze zichzelf af. En met die vraag begint haar verhaal, haar leven, haar liefde en haar verzet. En, uiteindelijk een nieuw ideaal. Het NNT brengt samen met Club Guy & Roni Sneeuwwitje als ontroerend, ongepolijst sprookje voor volwassenen, in de absurde en rauw-poëtische theatertaal van Ko van den Bosch. Met onder meer Charlie Chan Dagelet (o.a. De passievrucht, Loft en Zusjes), Tamar van den Dop (o.a Karakter, Zwarte Sneeuw en Supernova) en Igor Podsiadly (Club Guy & Roni, winnaar ‘Zwaan’ voor meest indrukwekkende dansprestatie).

 

Credits
Tekst en regie: Ko van den Bosch | Choreografie: Roni Haver | Sneeuwwitje: Charlie Chan Dagelet | Stiefmoeder: Tamar van den Dop | Vader/Jager: Igor Podsiadly | Dwerg Jango: Peter Vandemeulebroecke | Dwerg Raoul: Bram Van Der Heijden | Dwerg Karl: Davey Bakker | Dwerg Ronny: Daan Van Bendegem | Dwerg Vince: Sofiko Nachkebiya | Decorontwerp: Ascon De Nijs | Dramaturgie: Pol Eggermont | Kostuumontwerp: Johanna Trudzinski | Lichtontwerp: Tim Vleugel | Componist: Tony Roe (Tin Men & The Telephone)

 

Recensies

Telegraaf

“Het NNT heeft het totaaltheater omarmd. Dansende lijven die meer zeggen dan woorden, een fraaie belichting en een kunstig opgebouwd decor. Met eenvoudige middelen – takken die een bos simuleren- wordt veel effect gesorteerd.”

★★★★ Dagblad van het Noorden

“Krachtige dans (en fraai spel!) door de mannen van Club Guy & Roni en het dwingende maar nergens overheersende muziek- en klankdecor van Tony Roe.” (…) “Van den Bosch is een unieke theatermaker.”

★★★★ Theaterkrant “Regisseur Van den Bosch heeft van Sneeuwwitje een bij tijd en wijle onnavolgbare totaalervaring gemaakt.” (…) “In al dit theatrale geweld springt de meesterlijke Igor Podsiadly als jager er weer eens uit. Hij was al gelauwerd voor zijn rol in Naked Lunch maar solliciteert nu weer nadrukkelijk naar een prijs.”

★★★★★ Trouw “In handen van Van den Bosch is Sneeuwwitje een onwaarschijnlijk rijk, meeslepend, smerig, rauw en toch ontroerend verhaal geworden.” (…) “In al die rijkdom wordt er ook nog eens door alle spelers en dansers fenomenaal gespeeld.”

★★★★ NRC “Bij het NNT wordt Sneeuwwitje een indrukwekkende totaalperformance. De acteurs sluipen, rollen en springen door een spectaculair industrieel decor van Ascon de Nijs. Het ritme wordt bepaald door een prachtige doorlopende compositie van Tony Roe.”

 

Lees hier een overzicht van de recensies.

On tour

Tour archief
do 24 sep 2015 Stadsschouwburg | Groningen
vr 25 sep 2015 Stadsschouwburg | Groningen
za 26 sep 2015 Stadsschouwburg | Groningen
zo 27 sep 2015 Stadsschouwburg | Groningen
di 29 sep 2015 Stadsschouwburg | Groningen
wo 30 sep 2015 Stadsschouwburg | Groningen
do 01 okt 2015 Stadsschouwburg | Groningen
vr 02 okt 2015 Stadsschouwburg | Groningen
za 03 okt 2015 Stadsschouwburg | Groningen
ma 05 okt 2015 Stadsschouwburg Amsterdam | Amsterdam
di 06 okt 2015 Stadsschouwburg Amsterdam | Amsterdam
do 08 okt 2015 Theater De Nieuwe Kolk | Assen
vr 09 okt 2015 Schouwburg Almere | Almere
za 10 okt 2015 Parktheater | Eindhoven
di 13 okt 2015 De Purmaryn | Purmerend
wo 14 okt 2015 Stadsschouwburg De Harmonie | Leeuwarden
do 15 okt 2015 Theater de Muzeval | Emmen
vr 16 okt 2015 Posthuis Theater | Heerenveen
di 20 okt 2015 Stadsschouwburg Brugge | Brugge
wo 21 okt 2015 Zaantheater | Zaandam
do 22 okt 2015 Schouwburg | Nijmegen
za 24 okt 2015 Wilminktheater | Enschede
di 27 okt 2015 Goudse Schouwburg | Gouda
wo 28 okt 2015 Flint Theater | Amersfoort
vr 30 okt 2015 Kunstmin | Dordrecht
za 31 okt 2015 Chassé Theater | Breda
wo 04 nov 2015 Geert Teis | Stadskanaal
di 10 nov 2015 Stadsschouwburg Haarlem | Haarlem
do 12 nov 2015 De Vest | Alkmaar
vr 13 nov 2015 De Hanzehof | Zutphen
do 19 nov 2015 Koninklijke Schouwburg | Den Haag
wo 25 nov 2015 Leidse Schouwburg | Leiden
do 26 nov 2015 De Lawei | Drachten
vr 27 nov 2015 Theater De Veste | Delft
za 28 nov 2015 t Voorhuys | Emmeloord
di 01 dec 2015 Stadsschouwburg | Groningen
wo 02 dec 2015 Stadsschouwburg | Groningen
do 03 dec 2015 Stadsschouwburg | Groningen
vr 04 dec 2015 Stadsschouwburg | Groningen
za 05 dec 2015 Stadsschouwburg | Groningen
wo 09 dec 2015 Rotterdamse Schouwburg | Rotterdam
No performances scheduled

Midnight Rising

‘Midnight Rising’ werd bekroond met de Zwaan voor meest indrukwekkende dansproductie 2013. Het stuk was volgens de jury misschien wel de meest intrigerende choreografie die Guy Weizman en Roni Haver tot dan toe maakten: “een voorstelling waarin de explosieve dynamische dans schijnbaar moeiteloos interacteert met de eclectische en enerverende muziek van de Israëlische componist Ehud Banai. Het levert een choreografie op die de dansers in staat stelt zichzelf te overstijgen.” De performers snijden serieuze thema’s aan maar doorweven die met humor en entertainment. In de voorstelling worden zeven verschillende manieren verbeeld waarop een ziel kan ontsnappen aan zichzelf en aan deze wereld. Het is een zoektocht naar gratie, begrip en verheffing. Over de vrijheid van geest, zelfs als het lichaam gevangen zit. Niet lichtvoetig, wel gewichtsloos, zoals het moment tijdens een concert, als de band dat ene nummer inzet en de menigte losgaat.

Ehud Banai is een zeer succesvolle Israëlische componist en singer songwriter. Ehud is geboren in Jeruzalem (1953) in de legendarische Banai familie van filmsterren en musici. Hij wordt gezien als de Israëlische Bob Dylan omdat hij folk, elektrische rock en religieuze muziek laat samensmelten tot een eigenzinnig geluid. Zijn concerten zijn altijd verrassend en worden bezocht door jong en oud, gelovig en ongelovig.

 

 

 

Choreografie: Guy Weizman en Roni Haver | Muziek: Ehud Banai en Elad Cohen Bonen | Decor: Ascon de Nijs | Kostuums: Slavna Martinovic | Licht: Wil Frikken (Grand Theatre) | Dramaturgie: Veerle van Overloop | Cast: dansers van Club Guy & Roni

 

On tour

Tour archief
do 19 feb 2015 Stadsschouwburg | Groningen
do 26 mrt 2015 Stadsschouwburg Amsterdam | Amsterdam
di 07 apr 2015 Theater De Veste | Delft
vr 10 apr 2015 Schouwburg Arnhem | Arnhem
wo 15 apr 2015 Zwolse theaters | Zwolle
vr 17 apr 2015 Posthuis Theater | Heerenveen
No performances scheduled

Naked Lunch

Naked Lunch, het baanbrekende meesterwerk van de Amerikaanse schrijver William Burroughs, was voor Guy Weizman en Roni Haver aanleiding om een voorstelling te maken over vrijheid van denken.

“Te midden van de kramp van de crisis lijkt het wel alsof termen als marketing en koopkracht de enige dingen zijn waar we ons nog mee bezig houden. Onze angst om boven het maaiveld uit te steken lijkt in deze tijden belangrijker dan onze vrijheid en het durven aangaan van avontuur. Naked Lunch is onze bijbel voor creativiteit en een eigenzinnig bestaan. Burroughs schrijft over de ‘interzone’, een plek waar dromen waarheid worden, hoop opleeft maar ook je grootste angsten opdoemen. Wij gaan zo’n plek in het theater creëren.”

Dansers én acteurs staan op het podium met drie zangers van Silberseee (Ex VOCAALLAB) en drie percussionisten van Slagwerk Den Haag. Yannis Kyriakides componeert de muziek, Oscar van Woensel schrijft de tekst.
Welkom in de ADHD wereld van psychotische poëzie, van banale humor en van hét credo van onze tijd: ik zeg wat ik denk, dus ik ben.

 

 

Choreografie: Guy Weizman en Roni Haver | Muziek: Yannis Kyriakides | Tekst: Oscar van Woensel | Livemuziek: Slagwerk Den Haag en Silberseee | Dans: Dunja Jocic, Roni Haver, Amy Josh, Camilo Chapela, Adam Peterson, Igor Podsiadly | Spel en dramaturgie: Veerle van Overloop | Slagwerk: Pepe Garcia, Enric Monfort, Frank Wienk | Zang: Steven van Gils, Tiemo Wang, Maciej Straburzynski | Kostuumdesign: Slavna Martinovic | Toneelbeeld: Ascon de Nijs | Lichtdesign: Wil Frikken | Decorbouw: Douwe Ket | Technici: Nico Wijnberg (licht), Jannes Noorman (geluid) | Met dank aan: Grand Theatre Groningen

Alpha Boys

Het stuk ‘Alpha Boys’ is een remake van het succesvolle vrouwenstuk ‘The Language of Walls’, met ditmaal een volledig mannelijke cast. Clichés rondom mannelijkheid worden op een hilarische manier onderstreept en net zo hard weer onderuit gehaald. De dansers sloven zich uit in een zoektocht naar hun positie in de groep en hun identiteit als man. Het resultaat is een tedere, hilarische en soms ook gewelddadige verbroedering tussen zeven potentiële alfamannetjes. Dans en spel vloeien naadloos in elkaar over, voortgestuwd door de opzwepende live muziek.

 

“dansvoorstelling “Alpha Boys” van gezelschap Club Guy en Roni een uitzonderlijk fenomeen”
De Russische Kommersant over Alpha Boys

“Hoewel Alpha Boys met een flinke portie slapstick en onderbroekenlol de vaart heeft van een aflevering van ‘New Kids on the Block’, vormt die kwetsbare ondertoon een ontroerende tegenhanger van alle stoerdoenerij.”
Haarlems Dagblad over Alpha Boys

 

choreografie: Guy Weizman en Roni Haver | compositie: Elad Cohen i.s.m. Jens Bouttery | dans: Club Guy & Roni | live percussie en gitaar: Jens Bouttery